facebook
e-shop

MaR_dlouhá_test

Měření a regulace jako nástroj automatizace provozu tepelného hospodářství

V dnešní době využívají majitelé budov moderní technologie na komplexní řízení a jejich správu.
Primárním úkolem námi poskytovaných systémů měření a regulace je řízení vzduchotechniky a otopných a chladicích systémů

Moderní podniky, respektive jejich majitelé investují nemalé finance do technických a digitálních „vymožeností“. Získávají tím mnoho výhod, např.:
-  úspornější provoz
-  komfortnější ovládání
-  možnost sběru a vyhodnocování dat
-  a další.

To asi nejdůležitější ovšem je, že efektivně předchází poruchám, které mohou znamenat výpadek provozu a finanční ztráty.

Co si představit podpojmem MaR (měření a regulace) a automatizace řízení

MaR neboli „marka“ je velmi zjednodušeně řečeno soubor čidel a dalších „chytrých“ prvků. Ty se schází v „mozku“ zařízení – řídicím systému, který celé zařízení ovládá podle stanovených/požadovaných pravidel. K zařízení je možné přistupovat na místě nebo v dnešní době i na dálku přes PC nebo mobilní platformu.

Kde je možné automatizaci – MaR využít

Rozsah využití MaR je široký. Oceníte ji např. při regulaci a řízení:
  kotelen
  alternativních zdrojů tepla (solární panely, tepelná čerpadla apod.)
  výměníkových stanic
  a dalších
 
Jaké jsou největší benefity Mar:
naměřená data můžete využít pro nastavení optimálního provozu -> šetří peníze
případnou poruchu kotelny apod. vám zařízení nahlásí na dálku a ihned -> šetří čas
celý topný systém máte pod kontrolou 24/7 -> šetří starosti

foto různých zařízení s MaR : kotelna, výměníková stanice

Jak si MaR pořídit

postup je snadný a má několik kroků/fází:

01/ Oslovíte odbornou firmu, která systémy MaR nabízí (např. ESL).

02/ Popíšete svůj požadavek a záměr. Odpovíte nám na pár otázek, podle kterých

03/ v rámci počátečního poradenství zhodnotíme, zda je pro vás výhodná/vhodná (zda se vám vyplatí) ivestice do tohoto řešení. Vše zpracujeme do tzv. úvodní studie.

04/ Pokud jste se závěry studie ok, začneme zpracovávat projekt. Projekty může být různé podle typu využití – projektová dokumentace, … . Zdá se to složité, ale od toho jsme tady my, abychom vás provedli bez starostí celým procesem.

05/ Nakonec pro vás připravíme návod na obsluhu a manuál obsluhy. V papírové i digitální podobě.

foto návodu na obsluhu, projektu, …

06/ Po zpracování projektu následuje Realizace. Zařídíme vše od nákupu komponent, návrhu, objednání a dodávky rozvaděčů, vlastní instalaci, zapojení a jak my říkáme „oživení“ řídicího systému.

07/ Pomyslnou třešinkou na dortu je vyřízení veškerých legislativních požadavků – revizní zprávy, nezbytné zkoušky apod.

08/ Ovládání MaR aneb VIZUALIZACE

Vizualizací nazýváme digitální/PC rozhraní pomocí kterého komunikujeme s instalovaným zařízením MaR a ovládáme je. Na trhu dnes najdete celou škálu dodavatelů. My věříme českému výrobci AMIT. Máme je vyzkoušené z mnoha instalací a zkušenosti našich koncových klientů jsou také vesměs kladné.

Zde je v grafické podobě na monitoru zobrazeno to, na čem se s Vámi dohodneme. Existuje množství variant:

– oládání na místě - ovládání vzdálené
možnost řízení a ovládání vlastními silami nebo externím dispečinkem , který také provozujeme
ukládání dat v místě - cloudové úložiště.

09/ Odzkoušíme a předáme vám hotové dílo. Tím to ale pro nás nekončí, protože…

Bez servisu ani marka neřídí

Trefnější výraz by spíš byl „po-instalační nebo taky následná udžovací péče“. Takže se nemusíte obávat, že bude mít vaše MaR poruchy a závaday a my k vám budeme jezdit obden. Jde spíš o prevenci, abychom udrželi vaše zařízení MaR co nejdéle v co nejlepší kondici. Samozřejmě, když se přeci jen nějaká závada objeví, přijedeme.

PŘÍNOSY pořízení MaR

Přínosy se liší podle zvoleného rozsahu řešení. Obecně je lze shrnout do těchto oblastí:

01/ Ovládání systému – kdykoliv a odkudkoliv. Potřebujete jen internetové připojení a digitální zařízení (mobil, PC, notebook,…).
02/ Řešení poruch – systém automatického hlášení poruch, např. SMSkou na váš mobil, může výrazně zkrátit reakční čas. V případě napojení systému na ESL, u nás máte technika, který se o „problém“ postará.
03/ Podpora stávající obsluhy - pokud máte vlastního pracovníka pro obsluhu kotelny, poskytneme mu u drobných incidentů elektronickou konzultaci.
04/ Podpora energetika společnosti – firemní energetici budou s naměřených a sesbíraných dat nadšení. Data dodáme online.
05/ Ochrana dat – například jejich ukládáním do cloudového úložiště nebo zálohováním.

Kde už používají MaR od ESL

Fakultní nemocnice Brno-Bohunice

> Řízení tzv. srdce nemocnice  - centrální sterilizace. 

Simulace speciálně vyvinuté pro střední odborné školy a uplatněné ve třech školách na Vysočině (T, J, ŽnS)

> Systém MaR ovládá centra obnovitelných zdrojů energie  a současně slouží pro výuku ve formě simulací stavů a provozu.

Často se nás ptáte

Lze pořídit MaR i na stávající již provozovaná zařízení?
Ano, neexistují žádná omezení. Při odborné konzultaci vyslechneme vaše potřeby a projekt jim přizpůsobíme.

Kolik stojí vaše konzultace a úvodní studie?
Poradit vám neodmítneme. Úvodní telefonická konzultace je zdarma. Den našich techniků má ale taky 24 hodin, proto výjezd a zpracování úvodní studie jsou placené. Cena studie je v rozmězí 10-20 tis. Kč. Pokud s námi jdete i do realizace, máte ji od nás gratis.

Proč se mám v případě poruchy obrátit na ESL?
1/ Servisu se věnujeme už nějaký ten pátek. Zkušenosti z minulých servisních zásahů tak můžeme využít ve váš prospěch. Navíc jsou naši technici ostřílení borci, kteří si umí poradit a rychle najít řešení.

2/ Jako firma máme u našich obchodních partnerů při nákupu náhradních dílů  jisté výhody, např. nám je dodají téměř ihned.

Jak dlouho mi vydrží dodaný SW?
Dobrá otázka. Každý SW zaostává a je dobré ho aktualizovat. Intervaly jsou dle složitosti řešení individuální.  Není nutné se však bát, že zařízení za 5 let bude nefunkční. To jistě ne, ale bude stárnout a zaostávat.

Zvládnu ovládání sám, nebo budu potřebovat odborníka?
Ze zkušeností si troufáme tvrdit, že odborníka potřebovat nebudete. Dodáme vám návod na obsluhu i manuál. Zajistíme vám vstupní školení a v případě potřeby i opakové. Když zavoláte, poradíme.

Co když se časem rozhodnu kotelnu modernizovat. Musím pořídit nový systém MaR?
Záleží na více faktorech. Určitě pro vás můžeme situaci/sta posoudit a navrhnout možnosti řešení.

máte zájem o naše služby? napište nám

Servisní centrum pro ROTHENBERGER Brno

Dukelská třída 247/69
614 00 Brno

mapa

Telefon: 545 240 706

E-mail: rothenberger@esl.cz

Servisní centrum pro ROTHENBERGER Praha

Kyslíková 1984/4,
143 00 Praha

mapa

Servisní technik:
Marek Nejez

Telefon: 545 240 706

E-mail: rothenberger@esl.cz